lördag 4 september 2010

Håll dig alltid kvar

Idag har jag ingenting att säga tror jag. Jag tänkte lägga ut en låttext. Jag vill att ni läser den. För den handlar om mig. Tror jag bestämt.
Den är skriven av Dan Fors och sjungs av Maria Elisabet Skäringer och jag tröttnar aldrig.

Jag såg en bild av mig själv idag
Ett litet barn, rund och glad
Det var september och redan kallt
På en sekund minns jag allt
För fast det lilla glada barnet på bilden ler
Så finns nåt annat ingen ser
Så mycket skit
Utan ett förlåt
Kom hit, lilla barn
Jag tar emot din gråt
Lilla glada barn
Så många saker som aldrig blev
Så många önskningar du skrev
Jag kan minnas hur allting var

Inuti, hur orden skar
Och jag kan se i dina ögon vad ingen vet
En drakes kraft
En tapperhet
Nu är jag här och jag tror på dig
Kom hit, lilla barn
Kom och sitt hos mig
Lilla glada barn
Du glada barn som far illa nu
Du har en vän
Och det är du
En trogen lyssnare som förstår
Som tar din strid om några år
Vad du än gör så håll dig kvar
Håll dig alltid kvar
För jag kan lova bättre dar
Ha tålamod i din lilla kropp
För det finns hopp
Det finns alltid hopp för små glada barn
För små glada barn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar