söndag 1 augusti 2010

50

Mitt femtionde inlägg. Trodde jag väl aldrig. Trodde att jag skulle orka max ett par veckor. För det är så jag alltid hållit på förut. Blir det tråkigt eller jobbigt lägger jag av. Och står sedan med påbörjade projekt i drivor runt knäna. Vadar i dem.
Men jag har lärt mig. Fan vad jag har lärt mig. Jag tror det var en bra grej det här med att börja gymnasiet. Som att någon lyfte upp mig, ruskade om, rensade lite ogräs uppe i huvudet och sådde vackra blommor. Som börjar blomma och spira nu.

Jag har fått ett litet grepp om allting. Sett allting med andra ögon, som det heter. Lärt mig att simma med huvudet ovanför vattenytan istället för under. Och fan vad mycket lättare det är.


Regnet hänger i luften, som det gjort i flera dagar. Skulle vilja hjälpa det lite på traven och släppa ner det över mitt huvud. Rensa allt. Finns inget bättre faktiskt. Förstår inte riktigt det här med att det ska vara sol och 30 grader varmt. Sol känns så Gulletussan. Så hålla upp fasaden.
Oväder är på riktigt. Åska och regn och snöstorm. (Fast det behöver ju för all del inte bli översvämning i källaren. Men ytterligheter är aldrig att föredra.)

Klart att mitt femtionde inlägg ska vara helt osammanhängande och flummigt. Men jag tror att ni förstår. Ni brukar göra det.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar