fredag 23 juli 2010

Godkväll

Om en så säger.

Jag gör inte mycket om dagarna ska ni veta. Tittar på gamla teveserier. Klappar hundar. Virkar en halsduk. Försöker se ut som att det regnar. Börjar nästan bli lite pepp på skola (som det heter. fett pepp untz untz untz). Fastän jag inte orkar lyfta ett finger. Orkar inte ens baka kakor för att äta upp. Men ändå längtar jag lite. Till de där tidiga morgnarna med de två tanterna som tittar misstänksamt på mig i busskuren. Till de gånger man råkar komma för tidigt och får sitta i korridoren och känna sig dum innan det kommer någon. Eller när man kommer för sent till svenskan och ens rara lilla lärare inte blir sur inte ens lite. När det är äcklig mat i matsalen. När man måste ta i allt man har för att inte få ett vansinnesutbrott. När man somnar på lektionerna. Långa håltimmar med fina, fina vänner. Som soldater är de. Riddare i blanka rustningar. Ska bryta mig in i ett kostymförråd och skaffa en likadan.
Rustning.
Kan vara bra att ha känner jag. Ska aldrig bli bra på balansgång. Världsmästare i boxning.

Mvh en som visst har lite för mycket fritid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar