lördag 19 juni 2010

Några tankar...

I höst ska jag färga håret mörkbrunt. Nästan svart. Gå runt med rött läppstift och vara djup och svår. (Visste ni förresten en spännande sak? Om män är djupsinniga, ohövliga och knepiga av sig kallas de svåra och sexiga, men om kvinnor är det samma är de jobbiga och mensiga.)
Vore jag lite smalare skulle jag våga klippa håret kort i någon arty frisyr. Lite kortare än till axlarna och knallrött. Som ett troll kanske. Jag tror att jag är ett troll faktiskt!

Jag har rotat fram mina gamla silverkandelabrar och ställt på mitt piano. Vita stearinljus från Ljusholmen som mamma fått på sitt jobb. Det ser jätteromantiskt och lyxigt ut. Värsta Liberachi.
Så nu blir allt jag skriver, sjunger och spelar automatiskt lite mer högtravande. Lite mindre livesändning-från-MySpace-känsla, lite mer finkultur-på-Operan. Jo jag tackar ja!

Jag har på senaste tiden börjat sträckläsa Underbara Claras blogg. Från början. Oj vad jag gillar den damen! Medan jag läser lyssnar jag på Dire Straits. Alltid Dire Straits! Jag fick ett gäng vinyler efter pappa, med bland annat dem. Romeo and Juliet kommer alltid att vara vackrast. I'll love you 'til I die!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar