fredag 18 juni 2010

Åskregn



Såhär har dagen kännts idag. Genomskinlig.
Det finns dagar då jag bara går omkring i mitt hem och gör allting i slow motion. Allt blir en ritual. Det har varit en sån dag idag.Jag har städat min garderob som alltid såna här dagar. Skulle vilja rensa, slänga ut. Sälja av.
Jag har så svårt att skriva, för katten springer runt framför datorn, på mina händer och i mitt ansikte. Hon är så lycklig över att jag är hemma om dagarna.
Jag blev så glad när det började åska idag. Får loss en massa skit i kroppen som sitter och mal annars. Jag är väl vad man brukar kalla en vädergumma. Mår inte bra om det inte är oväder med jämna mellanrum. Klarar inte av när det är kvavt ute. Blir nästan salig när det är åskregn. Då släcker jag ner allt i hela lägenheten så att jag är det enda som lyser. Jag och katten. Sen står vi i fönstet och känner livet i oss, hon och jag. Idag var en sådan dag. Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar