onsdag 12 maj 2010

GET AROUND ROUND ROUND


Hej kära ni!
Nationella provet gick riktigt bra! Jag hade ganska dåliga vibbar innan, och övervägde att försöka plugga in hela matteboken på tio minuter, men jag lät bli och tänkte att "Vafasen, det får väl gå som det går", och ofta när det känns sådär innan ett prov så går det hyfsat bra. Som min kära väninna fröken Hagman ofta brukar utropa med en anklagande ton; "Ni gnäller alltid över att det ska gå åt helvete, och så får ni ändå minst VG!!".

Efter provet åkte sagda dam och jag ner på stan för att spendera pengar på fina kläder och saker. Vi vågade oss dessutom äntligen in på fina Leanders Antikvariat, och möttes av miljoners triljoners vackra gamla tidningar och ville ha hela bunten. (Jamen inte kan väl ni säga att ni vågar gå in på små, okända affärer alldeles ensamma? Det känns som att man ska bli anklagad för stöld och våldtäkt på en gång. Hua.)

Efter ett tag skulle Hagman tillbaka till skolan för att ha fler lektioner, och jag åkte hem till mig, där jag ägnade mig åt att äta choklad, måla naglarna och lyssna på fin musik. Hur har er dag sett ut?

Saft och bullar!
/Maria
PS. Klicka på bilden så får ni höra världens bästa cover. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar