lördag 15 januari 2011

There's only one way out














Såhär har jag gått klädd idag. Fastän jag bara gått hemma och varit halvförkyld och mensig.
Ett hopplock från de där vanliga affärerna. HM, Monki, mer HM, BikBok, KappAhl. Egentligen vill jag ju vara duktig och köpa second hand. Jag jobbar på det.
Jag längtar vår, grönt och bär så det gör ont i hela mig. Vill ha sol sol och mer än nollan. Vill ha skinnjackevarmt. Utanjackevarmt. Kommer ihåg när man var liten. Och man tjatade och tjatade. Och till slut. När man fick vara ute på rasten utan jacka. Det var så fantastiskt. Torrt, varmt, grus (man fick alltid skrapsår inann de sopat skolgården), nya vårskor, färgglada jackor. Röda, gröna, blåa. Knoppar, fåglar, jaga i ringen. Jag längtar vår.
Jag längtar också London. En massa.
Men mest längtar jag nog. Ljus. Tystnad. Lugn.
Jag vet en plats jag vill vara på i sommar men den är hemlig.
Fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar