torsdag 7 oktober 2010

Res på dig.

Du måste förstå att du är bra. Jag vill att du ska se dig i spegeln och känna hur stolt du är över vad du ser. Genuint. Inte fasad för att ingen ska märka. Hur liten och rädd. Och ledsen. Du är på insidan.
Utan sådär överväldagande själalycklig.
The dirty little secret: Ingen kommer att göra det åt dig. Det är ditt jävla uppdrag och det är du som måste utföra det. Hur du gör struntar jag i. Vad som är din terapi. Om du har långa samtal med en sten eller stickar strumpor. Vänder ut och in på dig hos en psykolog eller skriker rakt ut tills du tappar rösten. Skriver sånger eller målar tavlor.
Men jag skulle bli så glad om du fattade hur bra du är hur mycket du kan göra vilken överjordiskt vacker människa du är.
Du är fantastisk, förstår du det?
Jag vill att du ska förstå. Jag blir glad då.

Ps. Det här är min terapi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar