lördag 11 september 2010

För annars kanske dör dem

Igår hade jag sånt där... Vad heter det... Läsarrekord. Jag såg det nu och det kändes stort.
Jag har varit så trött idag. Konsumtion har den effekten på mig att alla intryck och beslut gör mig vimmelkantig och lättstött. Och eventuellt även lite kantstött. Men det är väl det som gör det antar jag. Gör det lite charmigare och ödmjukare. Det däringa livet.
(Jag köpte ett nagellack som krackelerar sig och bildar vackra sprickor och jag kände att OJOJOJ nu gjorde jag ett konstnärligt statement! ...)
Jag återupptäcker mig själv i mitt iTunes. Maria 8 år. Maria 12 år (oj). Maria 14 15 16 17 år. Jag hade en psykolog förut som upprepade att on tyckte att jag var klok. Jag kunde inte riktigt ta in det där men jag försöker. Se mig själv i ögonen och tala om för mig själv att det var sant. Att jag inte är sämst av oss två jämt.


Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar